معرفی داروی دایجستیو Digestive

معرفی داروی دایجستیو Digestive

 معرفی داروی دایجستیو Digestive داروی دایجستیو Digestive از …

0 نظر

29 مهر, 1400

 معرفی داروی دایجستیو Digestive

داروی دایجستیو Digestive از گروه داروهای گوارشی و رده درمانی ضد سوء هاضمه است که جهت درمان بیمارانی که دچار اختلالات ترشحی پانکراس، سیستیک فیبروزیس، سرطان پانکراس و نارسایی لوزالمعده شده اند، مورد استفاده قرار می گیرد. دفع دایجستیو  از بدن مصرف کننده از دو طریق کلیوی و کبدی انجام می گردد.

شکل  دارویی دایجستیو

دایجستیو به دو شکل قرص و کپسول در داروخانه ها عرضه می شود.

دایجستیو

فرآیند تاثیر گذاری

مکانیسم اثر گذاری دایجستیو بر روی بیماران از این طریق است که با توجه به اینکه دارای آنزیم های فعالی به نام های پروئتاز، آکیلاز و لیپاز است، مصرفش به هضم چربی ها، پروتئین ها و نشاسته در مجرای گوارشی بیمار کمک می کند. در نتیجه پس از مصرف دایجستیو، پروسه هضم غذا برای بیمار بسیار راحت تر انجام می شود. متذکر می شود تاثیر آن  بر هضم چربی ها، بیشتر از تاثیر پانکراتین بر چربی ها است.

میزان مصرف

دوز تجویزی برای مصرف بیمار، توسط پزشک تعیین می شود. زمان مصرف  نیز با توجه به نوع بیماری، رژیم غذایی بیمار و چگونگی واکنش بدنش به مصرف دایجستیو، همراه صرف غذا و یا بلافاصله پس از آن می باشد.

 

نحوه ی مصرف

چگونگی مصرف دارو بستگی به شکل آن دارو دارد. اگر قرص جویدنی دایجستیو را مصرف می کنید، باید با دقت آن را بجوید. اما در مورد کپسول، می توانید پودر کپسول را در غذا و یا نوشیدنی تان ریخته و سپس آن را بخورید تا هضمش راحت تر باشد.

عوارض جانبی

عوارض احتمالی جانبی در دستگاه گوارش دیده شده و عبارت است از: عفونت کیسه صفرا، بروز حساسیت کبدی، حسااسیت مفرط و دارو و اسنداد مجرای صفراوی

هشدار

  •  در صورت مشاهده علائمی در بدن شان از قبیل: کم شنوایی، حالت تهوع و استفراغ، کاهش بینایی و تغییر رنگ پوست، سریعا به پزشک مراجعه نمایند.
  • در صورتی که نوع قرصی داروی دایجستیو را مصرف می کنند، هرگز آن را در دهان نگه ندارند. زیرا ممکن است سبب التهاب لثه ها و گونه ها شود.
  • به همین ترتیب در صورت جویده شدن قرص دایجستیو، ممکن است لب ها و زبان تحریک گردد.
  • از یاد نباید برد که پودر کپسول  را هرگز استنشاق نباید کرد. زیرا موجب التهاب درون بینی و یا حمله آسمی می شود.
  • در صورتی که بدنشان تحمل پروتئین حیوانی را نداشته باشد، این امکان وجود دارد که نتوانند داروی دایجستیو را تحمل کنند.
  • از یاد نباید برد که این دارو جذب فرآورده های خوراکی آهن توسط بدن بیمار را کاهش می دهد.
  • با توجه به اینکه  این دارو از طریق خون مادر به نوزاد منتقل می شود، پس مصرف آن در دوران بارداری و شیردهی، فقط با تجویز پزشک امکان پذیر است.
  • و بالاخره هیچ گاه مارک و عنوان داروی دایجستیو  که مصرف می شود را نباید تغییر داد؛ مگر به صلاحدید پزشک معالج بیمار.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *