مزایای مصرف ویتامین e برای پوست

مزایای مصرف ویتامین e برای پوست

ویتامین ها و مواد مغذی تاثیر زیادی در …

0 نظر

19 فروردین, 1400

ویتامین ها و مواد مغذی تاثیر زیادی در افزایش سلامت و شادابی پوست دارند. یکی از مفید ترین این ویتامین ها، ویتامین e می باشد. این ویتامین هم بصورت مکمل و هم موضعی مورد استفاده قرار می گیرد و در حفظ سلامت پوست و درمان بیماری های پوستی چون آکنه، پسوریازیس بسیار مفید است و موجب کاهش آثار پیری بر روی پوست نیز می شود. در ادمه به بررسی تخصصی تر این ویتامین می پردازیم:

مزایای مصرف ویتامین e برای پوست

 

ویتامین e چیست و چه فوایدی دارد؟

ویتامین e، از ویتامین های محلول در چربی است که در سلامت بدن و پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها موثر است. یکی دیگر از مهم ترین خواص این ویتامین در حفظ سلامت پوست و مو می باشد. در زیر به برخی از خواص ویتامین e برای پوست اشاره می کنیم:

  • ویتامین e، موجب افزایش رطوبت و شادابی پوست می شود.
  • ویتامین e، دارای خواص ضد التهابی بوده و در درمان زخم، جوش و آکنه موثر است.
  • ویتامین e، یک آنتی اکسیدان قوی است و از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.
  • ویتامین e، باعث کاهش علائم پیری شده و طراوت را به پوست باز می گرداند.
  • ویتامین e، در درمان آفتاب سوختگی موثر است.
  • ویتامین e، باعث بهبود لک و تیرگی های پوستی می گردد.

منابع تامین ویتامین e

بر اساس تحقیقات و نتایج علمی هر فردی برای حفظ سلامت بدن خود، روزانه به 15 میلی گرم ویتامین e نیاز دارد. که این میزان را باید از طریق مصرف مواد غذایی یا خوردن مکمل های غذایی حاوی ویتامین e تامین نماید. بسیاری از مواد غذایی و طبیعی حاوی ویتامین e هستند که با مصرف آنها می توان ویتامین e مورد نیاز بدن را تامین نمود. غلات، دانه های آجیل، میوه ها، سبزیجات مانند اسفناج و کلم، ماهی ها و غذاهای دریایی، روغن های گیاهی مانند روغن آفتابگردان سرشار از ویتامین e هستند.

 

مصرف مکمل های ویتامین E

همانطور که اشاره شد شمار زیادی از مواد غذایی و مواد طبیعی حاوی ویتامین e هستند بنابراین اگر رژیم غذایی مناسبی دارید احتیاج به مصرف مکمل های ویتامین e نیست. اما برای افرادی که تغذیه خوبی ندارند مصرف مکمل  ویتامین e توصیه می شود. دریافت ویتامین e چه از طریق مواد غذایی و چه از طریق مصرف مکمل ها تاثیر مثبتی روی سلامت و شادابی پوست خواهد داشت.

مصرف ویتامین E به صورت موضعی

ویتامین e به راحتی از طریق پوست جذب می شود بنابراین این ویتامین را می توان به صورت موضعی نیز بر روی پوست مصرف نمود. بسیاری از کرم ها، روغن ها و لوسیون های مراقبتی، مرطوب کننده ها و محصولات ضد پیری پوست حاوی ویتامین e هستند که مصرف آنها بر روی سلامت پوست موثر است.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *