چگونه می توان از قرص ویتامین E برای پوست دور چشم استفاده نمود؟

چگونه می توان از قرص ویتامین E برای پوست دور چشم استفاده نمود؟

ویتامین E یکی از ویتامین های ضروری بدن …

0 نظر

22 اسفند, 1399

ویتامین E یکی از ویتامین های ضروری بدن است که تاثیر فوق العاده ای بر روی سلامت پوست دارد، از این رو بسیاری از افراد ویتامین E را  ویتامین زیبایی می نامند. معمولا اکثر افراد از ویتامین E به صورت خوراکی استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم روش های استفاده از کپسول ویتامین E برای پوست را بیان کنیم.

ویتامین E برای پوست

ویتامین E چه فوایدی برای پوست دارد؟

ویتامین E پوست را تقویت و تغذیه می نماید و دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. این ویتامین از پوست محافظت می کند و در رفع التهابات پوستی نیز موثر می باشد. ویتامین E دارای خواص دیگری نیز می باشد که در زیر به صورت خلاصه بیان شده است:

  • بهبود آفتاب سوختگی
  • درمان چین و چروک های پوستی به خصوص دور چشم
  • آبرسان پوست
  • کاهش جوش های سر سیاه
  • بهبود ترک های لب
  • نرمی و لطافت پوست
  • ترمیم و احیای پوست آسیب دیده

خواص ویتامین E برای پوست دور چشم

یکی از حساس ترین و ظریف ترین قسمت های پوست صورت، پوست دور چشم می باشد که به سرعت تحت تاثیر عوامل مختلف قرار می گیرد و دچار چین و چروک و پیری می شود، بنابراین لازم است به خوبی از پوست دور چشم مراقبت نماییم. ویتامین E  با داشتن خواص تقویتی و آنتی اکسیدانی می تواند به بهبود و تقویت پوست دور چشم کمک کند. این ویتامین از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می نماید و از پیری و چین و چروک اطراف چشم جلوگیری می نماید. استفاده از ویتامین E قبل از خواب یک روش عالی برای حفظ سلامت پوست دور چشم می باشد. البته بسیاری از کرم های دور چشم حاوی ویتامین E هستند، اما استفاده از کپسول ویتامین E از نظر اقتصادی نسبت به محصولات دور چشم، مقرون به صرفه تر است.

روش های استفاده از ویتامین E برای پوست دور چشم

روش اول

برای تهیه ی این ماسک دور چشم لازم است مواردی که در پایین ذکر شده است را تهیه نمایید:

  1. آب لیموی تازه: یک قاشق چای خوری
  2. عسل: یک قاشق چای خوری
  3. ماست: یک قاشق چای خوری
  4. کپسول ویتامین E: سه عدد

برای تهیه این ماسک کپسول های ویتامین E را به وسیله ی سوزن سوراخ نمایید و محتویات آن را درون ظرفی بریزید، سپس سایر مواد را به آن اضافه کنید و خوب بهم زنید تا مخلوط شوند. پس از آن ماسک را به وسیله ی پنبه دور چشمان خود بمالید و اجازه دهید ماسک به مدت 30 دقیقه دور چشم هایتان باقی بماند. پس از آن صورت خود را با آب ولرم بشویید. استفاده از این ماسک به مدت دو هفته سبب رفع چین و چروک و تیرگی دور چشم می شود.

روش دوم

موارد لازم برای این ماسک در زیر بیان شده است:

  1. کپسول ویتامین E: یک عدد
  2. ژل آلوئه ورا: یک قاشق چای خوری
  3. چند قطره روغن نارگیل یا گلاب

همه ی مواد بالا را ترکیب کنید و به وسیله ی پنبه بر روی پوست دور چشم بمالید. بعد از گذشت نیم ساعت پوست را با آب ولرم بشویید. این ماسک در رفع چین و چروک و سیاهی دور چشم موثر می باشد.

 

 

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *