قرص سیستین B6 چه مزایا و عوارضی دارد؟

قرص سیستین B6 چه مزایا و عوارضی دارد؟

قرص سیستین B6 از جمله موثرترین مکمل های …

1 نظر

16 فروردین, 1400

قرص سیستین B6 از جمله موثرترین مکمل های غذایی برای تقویت موها می باشد. این مکمل از ریزش موها جلوگیری می کند و  سبب افزایش استحکام و مقاومت ناخن ها می شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی مکمل غذایی سیستین B6 بپردازیم و مزایا و عوارض آن را بیان کنیم.

ترکیبات موثر موجود در مکمل قرص سیستین B6

معمولا مکمل های سیستین B6 حاوی ترکیباتی نظیر اسید آمینه ی سیستین، ال آرژنین، روی و ویتامین های B6 می باشد که همه ی آن ها در تقویت مو و ناخن موثرند.

اسید آمینه ی سیستین موجود در مکمل سیستین B6

اسید آمینه ی سیستین بیش از چهارده درصد از ساختمان مو را تشکیل می دهد و نقش مهمی در سنتز کراتین دارد. این اسید آمینه سبب افزایش ضخامت تارهای مو می شود و در رویش مجدد موها و پیشگیری از ریزش آن ها نیز موثر می باشد. علاوه بر این، سیستین به تقویت ناخن ها نیز کمک می کند و ناخن های شکننده را درمان می نماید.

قرص سیستین B6 چه مزایا و عوارضی دارد؟

ویتامین B6 موجود در مکمل سیستین B6

ویتامین B6  سبب افزایش خون رسانی به فولیکول های مو می شود و در رشد، سلامت و تقویت تارهای مو نقش موثری دارد. این ویتامین به حفظ رنگدانه های مو کمک می کند و موجب رویش مجدد تارهای مو و افزایش حجم موها می شود. علاوه بر این، ویتامین B6 در سلامت پوست و ناخن هم نقش بسزایی دارد.

زینک موجود در مکمل سیستین B6

زینک یکی از موثرترین عناصر معدنی در رشد مو و ناخن می باشد و به سلامت پوست و ترمیم زخم های آن کمک می کند. این عنصر معدنی فعالیت غدد چربی اطراف فولیکول های مو را کنترل می کند و از ریزش موها جلوگیری می نماید. علاوه بر این از پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید محافظت می کند و از پیری و آسیب پوست جلوگیری می نماید.

ال آرژنین موجود در مکمل سیستین B6

ال آرژنین نقش موثری در افزایش استحکام ناخن ها و بهبود خون رسانی به فولیکول های مو دارد. این اسید آمینه به رشد مجدد تارهای مو کمک می نماید و به طور کلی در سلامت مو و ناخن موثر است.

مکمل سیستین B6 چه فوایدی دارد؟

در زیر فواید این مکمل فوق العاده به صورت مختصر بیان شده است.

تقویت ناخن ها

مکمل غذایی سیستین B6  با فراهم نمودن مواد مغذی مورد نیاز ناخن ها، به تقویت آن ها کمک می کند و در درمان ناخن های شکننده و ضعیف موثر است. این مکمل سبب حفظ سلامت ناخن ها و افزایش استحکام و مقاومت آن ها می شود.

بهبود ریزش موها

این مکمل غذایی قادر است انواع ریزش موی دوره ای و مزمن را بهبود بخشد و با تامین ویتامین و ترکیبات مورد نیاز مو، به تقویت موها و افزایش استحکام و ضخامت آن ها کمک می نماید. علاوه بر این، مکمل سیستین B6 با افزایش خون رسانی به فولیکول های مو، موجب رویش مجدد تارهای مو و افزایش حجم موها می شود.

قرص سیستین B6 چه عوارضی دارد؟

معمولا مصرف قرص سیستین B6 عوارض خاصی ندارد. اما در برخی از افراد به دلیل حساسیت به ترکیبات سازنده ی مکمل ممکن است سبب ورم صورت، کهیر، خارش پوست و مشکلات تنفسی شود. در صورتی که پس از مصرف سیستین B6 دچار این مشکلات شدید حتما باید مصرف دارو را قطع نمایید و به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاه کاربران

حلما

16 فروردین, 1400

سلام من بایول مصرف کردم اثری نداشت ولی رازک عالی بود حدود ۳۰ سانت افزایش مو داشتم

One thought on “قرص سیستین B6 چه مزایا و عوارضی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *