داروی سیلدنافیل و موارد مصرف آن

داروی سیلدنافیل و موارد مصرف آن

مشکل نعوظ در مردان از جمله مهمترین معضلاتی …

0 نظر

24 مهر, 1400

مشکل نعوظ در مردان از جمله مهمترین معضلاتی است که در صدد رفع آن هستند. داروی سیلدنافیل راه حل درمان این مشکل است.

سیلدنافیل نوعی از داروهای کاهنده فشار خون است که برای درمان فشار خون بالا در ریه ها به کار می‌رود. هنگامی که فشار خون کاهش می‌یابد، به تبع آن قلب و ریه‌ها عملکرد بهتری خواهند داشت. نام دیگر این دارو ویاگرا است و در درمان ناتوانی جنسی به کار می‌رود.

سیلدنافیل اختلالات نعوظ در مردان را افزایش می‌دهد و برای کسانی که فشار خون بالا دارند تجویز می‌شود. در ادامه با مجله ثابت فارما همراه باشید تا به موارد مصرف و عوارض جانبی سیلدنافیل بپردازیم.

داروی سیلدنافیل

زمانی که خون به راحتی در رگ‌ها جا به جا نمی‌شود فشار بر جداره رگ‌ها زیاد می‌شود و ممکن است منجر به صدمات جدی به فرد شود. داروی سبلدنافیل با گشاد کردن رگ‌های خونی جریان بسته رگ‌ها را باز می‌کند تا خون به راحتی به گردش درآید.

ویاگرا یا همان سیلدنافیل با شل نمودن دیواره ماهیچه‌ها جریان خون را به سایر نقاط بدن گسیل می‌دهد و همین امر باعث می‌شود که مشکلات نعوظ مردان درمان شود.

عوارض جانبی مصرف سیلدنافیل

هر دارویی در کنار فوایدی که دارد عوارض جانبی نیز به همراه دارد. سیلدنافیل نیز ممکن است به هنگام مصرف عوارض خود را به طریق زیر نشان دهد. لازم به ذکر است که اگر هر یک از این عوارض را داشتید و به مدت طولانی ادامه داشت حتما با پزشک خود مشورت نمائید.

عوارض داروی ویاگرا را به دو نوع عوارض رایج و جدی تقسیم می‌کنیم. از جمله عوارض رایج این دارو می‌توان به سرگیجه، سبکی سر، سردرد، استفراغ، ناراحتی معده، خون دماغ شدن، مشکل در خواب و تورم دست و پا اشاره کرد.

 

در کنار عوارض رایج بالا ممکن است برخی موارد دیگر مانند حساس شدن به نور، تاری بینایی و اختلال در تشخیص رنگ‌ها بروز نماید. برای اینکه عوارض سرگیجه و سبکی سر از بین برود، از جای خود بلند شوید.

خبر خوب این است که اکثر بیمارانی که تجربه مصرف داروی سیلدنافیل را داشته‌اند، عوارض آن را تجربه نکرده‌اند و نباید جای نگرانی باشد.

با همه این اوصاف علاوه بر عوارض روتین این دارو، ممکن است در برخی موارد بیمار با عوارضی جدی مواجه شود. کاهش شدید بینایی یا نابینایی دائمی از جمله مهمترین و شدیدترین عوارض این دارو است. ممکن است یک چشم یا هر دو چشم بینایی شان را از دست بدهند.

 داروی سیلدنافیل و موارد مصرف آن

اگر با چنین مشکلی مواجه شدید سریعاً مصرف دارو را متوقف کنید و با پزشک خود مشورت نمائید. در برخی افراد ممکن است بروز این عارضه بیشتر از دیگران باشد. بیماران قلبی و عروقی، دیابتی و فشار خون بالا و کسانی که سیگاری‌اند بیشتر در معرض این عارضه هستند.

عارضه جدی بعدی، از دست دادن شنوایی است. این عارضه به ندرت رخ می‌دهد و از علائم آن شنیدن صدای زنگ در گوش و سرگیجه را می‌توان نام برد.

همچنین ممکن است نسبت به این دارو واکنش آلرژیک نشان دهید. خارش، تورم در صورت و زبان، گیجی شدید و نیز اختلال تنفسی از واکنش‌های آلرژیک داروی ویاگرا هستند.

تداخلات دارویی

تداخلات دارویی بر روی عملکرد سیلدنافیل تاثیر می‌گذارد و عوارض جانبی آن را تشدید می‌نماید. در صورتی که از ترکیبات زیر استفاده می‌کنید و قصد مصرف داروی سیلدنافیل را دارید حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.

اگر سیلدنافیل با ترکیبات نیترات‌دار مصرف شود، افت شدید فشار خون را به دنبال خواهد داشت. کاهش شدید فشار خون در بدترین حالت منجر به سکته‌های مغزی و قلبی می‌شود. مصرف همزمان سیلدنافیل با داروهای درمان فشار خون خودداری کنید.

از دیگر داروهایی که با سبدنافیل تداخل دارند می‌توان به داروهای ضد قارچ مانند ایتراکونازول، آنتی بیوتیک‌هایی مانند آزیترومایسین اشاره کرد. از مصرف این دارو با سایر داروهایی که عملکرد مشابه دارند نیز اجتناب نمائید.

در خصوص میزان مصرف این دارو و هر داروی دیگری با پزشک متخصص مشورت نمائید و از استفاده خودسرانه این دارو بپرهیزید.

نظر شما در خصوص داروی سیلدنافیل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ثابت فارما در میان بگذارید.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *