تقویت سیستم ایمنی با نوشیدنی های طبیعی

تقویت سیستم ایمنی با نوشیدنی های طبیعی

یکی از بهترین و کم هزینه ترین راه …

0 نظر

26 فروردین, 1400

یکی از بهترین و کم هزینه ترین راه های پیشگیری از بیماری،  تقویت سیستم ایمنی بدن است. برای تقویت سیستم ایمنی حتما نیاز به استفاده از داروهای خاص و گران قیمت نیست. بلکه آزمایشات نشان داده اند، مصرف مواد طبیعی همچون میوه ها، سبزیجات و عصاره های گیاهی یکی از بهترین و مطمئن ترین راه های قوی شدن سیستم ایمنی در مقابل بیماری ها است. در ادامه به معرفی نوشیدنی های طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی می پردازیم.

معرفی سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن قسمتی از بدن است که میکروبها، ویروس ها و هر عامل تهدید کننده را شناسایی کرده و از بین می برد یا بی ضرر می سازد. هر چقدر سیستم ایمنی بدن قوی تر باشد، کمتر به بیماری مبتلا خواهیم شد.

 معرفی نوشیدنی های طبیعی مفید جهت تقویت سیستم ایمنی بدن

نوشیدنی های طبیعی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند و در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر می باشند. بهترین نوشیدنی ها جهت تقویت سیستم ایمنی به شرح زیر می باشند :

ترکیب آب پرتقال و گریپ فروت و سایر مرکبات

یکی از بهترین ویتامین ها جهت تقویت سیستم ایمنی بدن، ویتامین C است. مرکبات نیز سرشار از ویتامین C هستند. همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی نیز دارند که موجب محافظت سلول های بدن از آسیب های احتمالی می شوند. برای تهیه این نوشیدنی  آب پرتقال، گریپ فروت و سایر مرکباتی را با هم ترکیب کرده و میل کنید. .یک لیوان از این ترکیب علاوه بر ویتامین C دارای پتاسیم، ویتامین A، ویتامین B6، اسید فولیک و روی است.

 ترکیب آب سیب سبز، هویج و پرتقال

نوشیدنی سیب، هویج و پرتقال سرشار از ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B6 و بتاکاروتن است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. برای تهیه این نوشیدنی، آب هر میوه را به اندازه ی یکسان گرفته و با هم ترکیب کنید.

 ترکیب آب چغندر، هویج، زنجبیل و سیب

سبزیجات استفاده شده در این نوشیدنی حاوی پتاسیم، ویتامین A، ویتامین B6، اسید فولیک و ویتامین C می باشند. که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی دارای خواص ضد التهابی و ضد درد نیز می باشند. برای تهیه این نوشیدنی آب هر میوه جداگانه گرفته شده. سپس به آن قطعات زنجبیل تازه اضافه شود.

 نوشیدنی آب گوجه فرنگی

نوشیدنی آب گوجه فرنگی سرشار از ویتامین B9، منیزیم و ویتامین C است. این نوشیدنی خواص ضد التهابی و ضد عفونتی دارد. برای تهیه این نوشیدنی، ابتدا گوجه فرنگی ها را به مدت 25 دقیقه بپزید. بعد از سرد شدن آنها را در مخلوط کن ریخته و میل کنید. این نوشیدنی حتما در یخچال نگهداری شود.

 

تقویت سیستم ایمنی با نوشیدنی های طبیعی

 

 

 ترکیب کلم کیل، گوجه فرنگی و کرفس

این نوشیدنی سرشار از ویتامین A  است و خواص ضد التهابی دارد. در صورتی که به آن ترب کوهی تند اضافه شود، خاصیت ضد التهابی آن افزایش می یابد. برای تهیه این نوشیدنی. بعد از ریختن کلم کیل در مخلوط کن به آن مقدار مساوی آب گوجه فرنگی و کرفس اضافه شود.

ترکیب کیوی و توت فرنگی و شیر

این نوشیدنی به سبب استفاده از کیوی و توت فرنگی، سرشار از ویتامین C است. که با اضافه کردن شیر به آن حاوی کلسیم و ویتامین D نیز می شود. برای تهیه این نوشیدنی مقدار مساوی از توت فرنگی و کیوی را در مخلوط کن ریخته و به آن شیر اضافه شود.

ترکیب توت فرنگی و انبه

این نوشیدنی حاوی مقادیر بالای ویتامین C و ویتامین E است. در صورتی که به آن شیر بادام اضافه شود خاصیت آن افزایش یافته و به شدت موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. برای تهیه این نوشیدنی از توت فرنگی و انبه یخ زده استفاده میکنند. آنها را در مخلوط کن ریخته و به آن شیر بادام اضافه می شود.

 ترکیب هندوانه و نعنا

این نوشیدنی حاوی ویتامین C، آرژنین، منیزیم و ویتامین A است .خاصیت ضد التهابی دارد و موجب تسکین دردهای عضلانی به خصوص هنگام ابتلا به آنفولانزا می شود.

برای تهیه آن آب هندوانه را گرفته و به آن نعنا خشک اضافه می کنند.

اسموتی کدو حلوایی

به سبب داشتن منیزیم، منگنز، روی و پتاسیم بسیار مقوی بوده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. برای تهیه این اسموتی کدو حلوایی را خرد کرده و در مخلوط کن می ریزند. برای خوش طعم شدن آن می توان از موز، دارچین و شیر بادام زمینی استفاده کرد.

ترکیب سیب سبز، کاهو و کلم کیل

این نوشیدنی سرشار از ویتامین C، A و K است. در صورتیکه به آن اسفناج یا جعفری اضافه شود میزان ویتامین C، A و K  به شدت افزایش می یابد. برای تهیه این نوشیدنی تمام میوه ها و سبزیجات را در مخلوط کن ریخته و میل نمایید.

 

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *