تاثیر مصرف سرلاک در بدنسازی

تاثیر مصرف سرلاک در بدنسازی

سرلاک یک محصول غذایی مقوی می باشد که …

0 نظر

22 اسفند, 1399

سرلاک یک محصول غذایی مقوی می باشد که به جهت تغذیه ی کودکان نوپا تولید شده است. سرلاک ها معمولا فاقد فیبر هستند و چربی و قند بسیار کمی دارند، بنابراین به عنوان وعده ی غذایی برای بزرگسالان مناسب نمی باشد، اما از آن ها می توان به جهت میان وعده برای افراد بزرگسال نیز استفاده نمود. اکثر افراد بزرگسال به دلیل طعم دلچسب سرلاک و یا افزایش وزن، بدنسازی و تقویت عضلات به سراغ مصرف سرلاک می روند.

چرا بدنسازان از سرلاک استفاده می کنند؟

اکثر ورزشکاران و بدنسازان به جهت افزایش حجم عضلات و جلوگیری از تحلیل رفتن آن ها از مکمل های ورزشی استفاده می کنند. اما بیشتر مکمل های ورزشی موجود در فروشگاه ها دارای قیمت های بالایی هستند، از این رو برخی از ورزشکاران و بدنسازان به جهت تامین انرژی خود از سرلاک و شیر خشک استفاده می کنند که نسبت به مکمل های ورزشی ارزان تر هستند. سرلاک ها معمولا حاوی پروتئین شیر و انواع ویتامین و مواد معدنی می باشند، بنابراین نقش موثری در تقویت بدن و افزایش انرژی دارند. برای اثر بخشی بهتر است ورزشکاران از سرلاک های کودکان بالای 12 ماه استفاده نمایند، زیرا این محصولات از نظر ترکیبات مقوی تر هستند.

 

تاثیر مصرف سرلاک در بدنسازی

فواید سرلاک برای ورزشکاران و بدنسازان

  • کمک به بهبود قدرت سیستم ایمنی بدن
  • هضم راحت
  • بدون مواد نگهدارنده و رنگ های مصنوعی
  • حاوی انواع ویتامین و مواد مغذی
  • کمک به افزایش انرژی بدن
  • کمک به افزایش توان جسمی بدن

چه زمانی بهتر است بدنسازان از سرلاک استفاده کنند؟

همان طور که در بالا بیان شد، استفاده از سرلاک سبب افزایش وزن در افراد می شود، پس برای اینکه سرلاک در بدنسازان سبب عضله سازی شود، لازم است آن را در زمان معین استفاده نمایند. بهترین زمان برای مصرف سرلاک در ورزشکاران و بدنسازان یک ساعت قبل از تمرینات ورزشی یا یک ساعت بعد از آن می باشد. بخاطر داشته باشید که 30 تا 40 دقیقه پس از تمرین مناسب ترین زمان برای عضله سازی است، پس بهتر است در این زمان از سرلاک استفاده نمایید.

روش مصرف

ابتدا آب را جوشانده و پنج دقیقه صبر نمایید تا آب کمی ولرم شود. سپس صد گرم از پودر سرلاک (حدود 18 قاشق) را با آب جوش مخلوط نمایید و به خوبی بهم بزنید تا سرلاک به حالت غلیظ در آید. از این فرآورده می توان به عنوان صبحانه و یا میان وعده قبل و بعد از تمرین استفاده نمود. توصیه می شود پس از باز نمودن درب قوطی تا چهار هفته محصول مورد نظر را استفاده نمایید.

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *