نکات مهم هنگام خرید ضد آفتاب

نکات مهم هنگام خرید ضد آفتاب

ضد آفتاب انواع مختلفی دارد که شامل کرم، …

0 نظر

22 خرداد, 1400

ضد آفتاب انواع مختلفی دارد که شامل کرم، لوسیون، ژل، اسپری، استیک، بالم، پماد و… می باشد. به طور کلی استفاده از ضد آفتاب در تمام فصول سال توصیه می شود اما بازار خرید این محصول در تابستان داغ تر است. سوالی که مطرح است این است که هنگام خرید ضد آفتاب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ در این مقاله سعی داریم تا شما را برای خرید بهترین ضد آفتاب راهنمایی کنیم.

تشخیص نوع پوست

برای انتخاب هر نوع محصول پوستی به ویژه ضد آفتاب ابتدا باید نوع پوست خود را شناسایی کنید. در زیر به بررسی مهم ترین ویژگی های ضد آفتاب متناسب با هر نوع پوستی می پردازیم:

پوست خشک

از آنجا که این نوع پوست با کم کاری غدد تولید چربی مواجه است به شدت در معرض خشکی و کم آبی قرار دارد پس برای چنین پوستی بهتر است از کرم ضد آفتاب استفاده شود که مواد مرطوب کننده داشته باشد و در عین حال فاقد الکل باشد ضدآفتاب هایی که در فرم اسپری تولید می شوند معمولا حاوی الکل هستند، الکل می تواند خشکی پوست را تشدید کند.

پوست معمولی

افراد دارای این نوع پوست به علت متعادل بودن فعالیت غدد چربی در پوست خود می توانند از هر نوع محصول ضد آفتابی نظیر کرم، لوسیون، ژل، اسپری و… متناسب با سلیقه خود استفاده نماید.

پوست چرب

همانطور که می دانید فعالیت غدد چربی در این نوع پوست زیاد است پس افراد دارای پوست چرب باید از محصولات ضد آفتاب سبک مانند ژل هایی که بر پایه آب هستند و محصولات فاقد چربی وغیرکمودوژون زا استفاده نمایند.غیرکمودوژون زا به محصولی گفته می شود که باعث مسدود شدن منافذ پوستی و ایجاد جوش نمی شود.

پوست مختلط

این نوع پوست معمولا در ناحیه تی زون دچار چربی و در سایر نواحی خشک است. افراد دارای پوست مختلط بهتر است از ضد آفتاب مخصوص پوست های چرب استفاده کنند و پیش از مصرف ضد آفتاب نواحی خشک پوست را با یک مرطوب کننده سنگین و نواحی چرب پوست را با یک مرطوب کننده سبک رطوبت رسانی کنند.

پوست حساس

از آنجایی که این نوع پوست بسیار حساس بوده و ممکن است به محصولات مختلف واکنش نشان دهد بهتر است برای چنین پوست هایی از ضد آفتاب هایی مینرال که جذب پوست نمی شوند و مواد تشکیل دهنده فعال آن ها زینک اکسید و تیتانیوم دی اکسید است، استفاده شود. محصول مورد استفاده در این نوع پوست باید فاقد الکل و بو باشد تا احتمال ایجاد حساسیت به حداقل برسد.

 

نکات مهم هنگام خرید ضد آفتاب

 

 

بافت ضد آفتاب

توجه به بافت ضد آفتاب در هنگام خرید نیز نکته بسیار مهمی است و فرد باید پس از مصرف ضد آفتاب مورد نظر احساس رضایت داشته باشد به طور مثال فرم های ژلی برای پوست های خشک اصلا توصیه نمی شود زیرا رطوبت کافی برای چنین پوست هایی را تامین نمی کند.

هر قسمت از بدن ضد آفتاب مخصوص خود را دارد

اگر تمایل به استفاده از ضد آفتاب برای بدن دارید بهتر است از اسپری ضد آفتاب استفاده کنید زیرا این نوع محصول به طور اختصاصی برای بدن تولید شده اند و مناسب صورت نیستند اما اگر مجبور به استفاده از اسپری ضد آفتاب برای صورت شدید می توانید مقداری از آن را کف دست اسپری کنید و سپس روی صورت بمالید.

مناسب ترین SPF برای ضد آفتاب

محصولات ضد آفتاب معمولا با spf های 15، 30 و 50 و بالاتر عرضه می شوند که عدد 15 نشانگر محافظت 93 درصدی در برابر آفتاب، عدد 30 نشانگر محافظت 97 درصدی در برابر آفتاب و عدد 50 نشانگر محافظت 98 درصدی در برابر نور خورشید است. پس این تصور که با دو برابر شدن عدد spf، میزان محافظت آن در برابر آفتاب نیز دو برابر می شود تصوری کاملا اشتباه است و یک محصول ضد آفتاب با spf15 نیز می تواند از پوست به خوبی در برابر تابش نور خورشید محافظت کند.

استفاده از spf100 ممنوع!

طبق توصیه سازمان غذا و داروی آمریکا میزان spf محصولات ضد آفتاب در بالاترین حالت باید 60 باشد و استفاده از spf های بالاتر اصلا توصیه نمی شود زیرا میزان جذب مواد شیمیایی در spf های بالاتر، بیشتر است. همچنین محصولاتی که spf بالا دارند به خوبی روی پوست پخش نشده و حالت چسبناک دارند. از آن گذشته افراد ممکن است با تصور اینکه spf های بالاتر محافظت بالاتری ایجاد می کنند به مدت طولانی تری در برابر نور خورشید قرار بگیرند که این امر بسیار خطرناک است و آثار جبران ناپذیری روی پوست دارد.

اطلاعات بیشتر

هر آنچه که باید درباره کرم ضد آفتاب بدانید (lafarrerr.com)

کرم ضد آفتاب خوب چه مشخصاتی دارد | کرم ضد آفتاب مرغوب (thegoldenroyal.com)

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *